Vivino, een app die wijnen beoordeelt, heeft bij een nieuwe investeringsronde 25 miljoen dollar ontvangen. De investering heeft Vivino voornamelijk te danken aan het fonds SCP Neptune International, onder leiding van directeur Christophe Navarre van Moët Hennessy, de drankafdeling van luxegigant LVMH. Gebruikers van iOS- en Androidapparaten kunnen met de app een foto maken van het label van een wijnfles, waarna Vivino de wijn beoordeelt en vergelijkt met andere wijnen. De app beroept zich daarbij op een community van ruim 13 miljoen wijnliefhebbers. Naast het vinden van wijnbeoordelingen laat Vivino gebruikers ook de database doorzoeken waardoor zij via de app kunnen achterhalen waar zij een bepaalde wijnsoort kunnen kopen. Momenteel heeft Vivino 13 miljoen gebruikers, maar het bedrijf zegt ernaar te streven om dit aantal eind dit jaar te hebben verhoogd naar 25 miljoen.
Deze zomer waren wij in Chianti en het voelde alsof we de streek opnieuw ontdekten. Wat is het leven daar goed. Glooiende wijngaarden zover je kijkt, kleine dorpjes met de beste trattoria’s en natuurlijk heerlijke wijnen. Meestal rood en gemaakt van de altijd fijne Sangiovese.
Een heel jaar lang hebben we hiernaartoe gewerkt. Na onze zoektocht naar de mogelijkheid om een eigen wijngaard te starten, zijn we in 2025 zelf aan de slag gegaan in Twente. Het werd een avontuur vol uitdagingen, nieuwe ontdekkingen en vooral heel veel plezier. En vanaf vandaag kun je alles volgen op YouTube.
Rebottled geeft wijnflessen een nieuw leven. In plaats van ze weg te gooien veranderen zij gebruikte flessen in stijlvolle glazen, karaffen en woonaccessoires. Het resultaat is een unieke collectie die mooi is om te zien en ook nog eens goed is voor de wereld.