De internationaal bekende artiest Post Malone is een eigen rosé gaan maken in het zuiden van Frankrijk met de naam 'Maison No.9 Rosé'. Hij staat niet zelf zingend en plukkend te stampen, maar is een samenwerking aangegaan met in totaal vier toonaangevende wijnbedrijven uit de Provence.
Buitengewoon lekker
Wij vonden de rosé buitengewoon lekker, maar moeten ook toegeven dat de uitstraling en de marketing achter de wijn behoorlijk goed op orde is.
In de geur is veel elegantie en fijn klein rood fruit te ontdekken. De smaak is subtiel droog en bevat opwekkende frisse zuren. Deze kwaliteit en deze uitstraling maakt dit de ‘rising star’ op het gebied van ‘cultrosé’ en zet de oude bekende zoals MIP en AIX in de schaduw.
Onze eerlijke wijnadvies
Dat uitstraling en marketing ook een prijskaartje hebben zullen wij niet ontkennen. De beste prijs/ kwaliteitverhouding vinden wij nog altijd bij Domaine Saint Mitre.
Post Malone
Maison No.9 Rosé
Als een rosé gemaakt wordt in opdracht van Post Malone, dan moet er wel een pakkende video bij gemaakt worden.
Deze zomer waren wij in Chianti en het voelde alsof we de streek opnieuw ontdekten. Wat is het leven daar goed. Glooiende wijngaarden zover je kijkt, kleine dorpjes met de beste trattoria’s en natuurlijk heerlijke wijnen. Meestal rood en gemaakt van de altijd fijne Sangiovese.
Een heel jaar lang hebben we hiernaartoe gewerkt. Na onze zoektocht naar de mogelijkheid om een eigen wijngaard te starten, zijn we in 2025 zelf aan de slag gegaan in Twente. Het werd een avontuur vol uitdagingen, nieuwe ontdekkingen en vooral heel veel plezier. En vanaf vandaag kun je alles volgen op YouTube.
Rebottled geeft wijnflessen een nieuw leven. In plaats van ze weg te gooien veranderen zij gebruikte flessen in stijlvolle glazen, karaffen en woonaccessoires. Het resultaat is een unieke collectie die mooi is om te zien en ook nog eens goed is voor de wereld.