Vragen? Bel: 035 888 95 95

Wijnadvies nieuws op 29 december 2022
Siersma Wijnadvies | Jaaroverzicht 2022

Achterom kijken

Met het nieuwe jaar in zicht is het altijd leuk om even achterom te kijken. Wat is er allemaal gebeurd dit jaar. De nieuwsoverzichten van het landelijke nieuws zeggen genoeg over wat er mondiaal allemaal heeft plaatsgevonden. Laten wij de boel even iets luchtiger maken door naar ons wijnjaar te kijken!

Januari 2022

In de eerste maand van dit jaar was de wereld nog ‘op slot’. Onze wijnwinkels mochten wel open, maar alle collega-ondernemers in de non-food waren dicht. Het straatbeeld was niet enorm gezellig maar de handel liep gewoon door.

Februari 2022

In februari bezocht een deel van ons team de grote wijnbeurs van Parijs. Hier werd de basis gelegd voor twee grote ontdekkingen die later dit jaar geïntroduceerd zouden worden. Als Wijn v/d Maand hadden we de Cabernet-Sauvignon van Calusari. De laatste variant die we toevoegde van dit extreem succesvolle Roemeense wijnhuis.

Maart 2022

In deze maand, met het thema Spanje-Maand, vlogen we naar Rioja om de eerste echte wijnreis van het jaar te maken. Wat zijn we onder de indruk geraakt van dit wijngebied. De verschillende kwaliteiten en ook de fantastische keuken. Echt een reis om nooit te vergeten.

Bekijk hier de wijnen van Roda uit Rioja Lees hier ons verslag van de reis

April 2022

In April werd het volop lente en hadden we de Italië-Maand. Veel prachtige Italiaanse wijnen in de aanbieding en op de verschillende sociale media kwamen allemaal ‘weetjes en tips’ over dit mooie land voorbij.

Mei 2022

We denderden door met de themamaanden naar Zuid-Afrika. Helaas nog niet letterlijk, maar wel figuurlijk. Veel wijnen uit dit geweldige land hadden we afgeprijsd en natuurlijk hadden we een maandwijn van Skaap Wines. Ook kwam de eerste ontdekking van Vin Paris binnen: Champagne Lebeau-Batiste. Een schitterend klein champagnehuis met mousserende wijn van ongelofelijk hoge kwaliteit.

Juni 2022

Zomerwijnen hadden een podium in deze zonovergoten maand. En direct volgde de tweede introductie van onze ontdekkingen uit Parijs: Muscadet van Domaine de la Grenaudiè. Loepzuivere, droge witte wijnen van verschillende niveaus.

Juli 2022

Precies op de helft van het jaar organiseerden wij onze succesvolle Zomerproeverij. Bij Gasterij ’t Nennetje op de grens van Huizen en Blaricum proefden ca. 130 man de heerlijkste wijnen.

Augustus 2022

In augustus ontstond er schaarste bij de Chardonnay’s. De oogsten 2021 waren op aan het raken nog vóór er geplukt kon worden van de 2022 oogst. Iets wat van afstand redelijk onschuldig lijkt creëerde bij menigeen de nodige stress. De Wijn van de Maand was voor de allereerste keer een mousserende wijn, en de verkoopcijfers hiervan gingen door het dak!

September 2022

Ook in september groeide het tekort aan wijn. Zelfs onze Portugese Wijn v/d Maand was al halverwege de maand compleet op. Ook werd de laatste fles Pinot Grigio van Calusari verkocht. Maar er was ook goed nieuws: De nieuwe oogst van Skaap Sauvignon Blanc kwam binnen. En die is zo ontzettend lekker dat ook Platter’s hem super wist te beoordelen.

Oktober 2022

Langzaam zag je de kerststress al beginnen. De eerste aanvragen voor relatiegeschenken kwamen binnen. Maar wij scheurden eerst nog naar de Champagnestreek om een schitterende documentaire te maken. Wat zijn we trots op het resultaat!

Bekijk hier de documentaire over Champagne

November 2022

Met 3Passo als Wijn van de Maand hoef je niet veel meer te doen. Het verkoopkanon van de eeuw! Ook een paginagroot artikel over Skaap Nathan in De Telegraaf legde geen windeieren. En, na het succes van de zomerproeverij, werd de winterproeverij in de Krachtcentrale in Huizen wederom een prachtig succes.

Bekijk de Top 5 van de winterproeverijBekijk het artikel uit De Telegraaf

December 2022

De laatste maand staat compleet in het teken van mooie wijnen. In de eerste weken vooral veel voor de kerstpakketten en de geschenken. De laatste weken zijn het vooral de écht unieke wijnspijscombinaties. Wellicht wel de mooiste tijd van het jaar. En wat zijn we dankbaar dat jullie met zo velen onze winkels wisten te vinden.

Home > Wijnadvies > Wijnadvies nieuws > Siersma Wijnadvies | Jaaroverzicht 2022